مطالب متفرقه

هوشمند سازی ساختمان چه قابلیت و توانایی هایی به ساختمان اضافه میکند

فناوری خانه هوشمند یا خانه  اتوماسیون،راحتی، آسودگی خاطر و بهره وری انرژی را از طریق کنترل لوازم با یک برنامه ی هوشمند در گوشی هوشمند یا سایر دستگاه های قابل اتصال به اینترنت برای صاحبین مشاغل و یا اهالی خانه به ارمغان می آورد.

به این طریق که اطلاعات مصرف انرژی توسط ساکنان بین لوازم منزل به اشتراک گذاشته شده و کارها به دلخواه ساکنان بصورت خودکار کنترل، مدیریت و نظارت می‌شود.

با هوشمند سازی ساختمان و خانه هوشمند آشنا شوید

وقتی از خانه هوشمند صحبت به میان می‌آید منظورمان ابزار یا ربات های کاملا جدید و فوق پیشرفته نیست. گاهی هوشمند کردن خانه فقط به معنی عوض کردن ابزار و لوازم خانه با انواع قابل اتصال به اینترنت یا خودکار آنها است.

مانند؛ پریز هوشمند سونوف فکر کنید تازه از سرکاربرگشته‌اید  و خود را روی مبل رها کرده اید. تلویزیون درحال پخش شبکه چهار است و مستندی راجع به زندگی دایناسورها پخش می شود. کنترل تلویزیون چند قدم با شما فاصله دارد؛ اما چه کسی می رود این همه راه را. تصور کنید با همان گوشی که در دستتان است بتوانید شبکه را عوض کنید.

یا وقتی کسی به اتاقتان می آید و چراغ ها را خاموش نکرده می رود؛ شما با چند کلیک در گوشی یا تبلت خود بتوانید لامپ ها را خاموش کنید. ایده آل و شگفت انگیز نیست؟

امنیت بیشتر با خانه هوشمند و سیستم های اتوماسیون

تما ماجرای خانه های هوشمند به راحتی و توجیهی برای تنبلی انسان ختم نمی‌شود. مهمترین بحث سیستم‌های امنیتی هوشمند هستند که یک خدمتگذار تمام عیار برای نسل بشر بشمار می‌روند. تصور کنید هیچکس در منزل نیست و ناگهان به دلیلی نامشخص اتصال سیم کشی ساختمان باعث آتش سوزی شود.

یادر مدل تجاری تصور کنید وسیله‌ای ارزشمند برای تست و بررسی دراختیار مشتریان قرار می‌دهید! درچنین شرایطی با تگ ردیاب بلوتوثی میتوانید نظارت و کنترل بیشتری برامنیت محیط کاری و لوازم پیرامون خود داشته باشید ونگرانی هارا کنار بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا